Alles begint bij de titel. Wilt u dat uw tekst wordt gelezen? Dan zal u wat tijd moeten besteden aan het schrijven van een opvallende/originele/sterke titel.

Hier zijn alvast enkele tips:

  • Kort en opvallend: een goede titel trekt meteen de aandacht en is niet te lang. Een houvast hierbij is maximum 6 woorden te gebruiken.
  • Gebruik cijfers: we houden van cijfers, ze geven snel een duidelijk beeld. “10 tips ….”, “50% van de ondernemers…”
  • Enkele woorden die ons nieuwsgierig maken: feitjes, onderzoek, ideeĆ«n, geheimen,… Begin hiermee uw titel.
  • Stel eens een vraag. Ook hiermee wordt de lezer geprikkeld om verder te lezen.
  • Maak onmiddellijk het voordeel duidelijk. Door het lezen van de titel weet de lezer wat hij aan de tekst zal hebben. “Tips voor titels” is hiervan een prachtig voorbeeld šŸ˜‰
  • Gebruik superlatieven: “de beste manier…”, “de slimste …” maar overdrijf hier natuurlijk niet mee.

Gebruik een vast, herkenbaar type titel of wissel af. Analyseer de resultaten om te weten wat werkt bij uw publiek.