1. Zorg voor een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke website
    Als een bezoeker niet onmiddellijk vindt waarvoor hij op de pagina terecht kwam, bent u hem kwijt. Als hij de structuur ingewikkeld vindt, bent u hem kwijt. Zorg voor een overzichtelijk menu en leidt de bezoeker zoveel mogelijk verder. Dit kan bijvoorbeeld door duidelijke “bestel direct”-knoppen op elke pagina.
  2. Schrijf goede teksten
    Zorg voor voldoende tekst op uw website met duidelijke zoekwoorden in titels en teksten. Voor zowel Google als voor uw bezoeker moet het direct duidelijk zijn waar uw webpagina over gaat.
  3. Zet een link naar de website in uw handtekening
    Een e-mail handtekening is een vaak onbenutte kans om uw website in de kijker te zetten. Plaats een link onderaan de handtekening zodat mensen altijd direct een kijkje op de website kunnen nemen.
  4. Vermeld uw website op elk document
    Stop zeker niet bij de handtekening. Vermeld de website op briefpapier, facturatiepapier en op uw naamkaartjes. Elk contactmoment wordt zo een moment om aandacht voor uw website te krijgen.
  5. Wees actief op social media
    Als u nog niet overtuigd was door mijn eerdere blog, herhaal ik het met veel plezier nog eens. Ga op social media! Er kruipt tijd in een goed social media profiel maar het loont zeker de moeite om hier uw website onder de aandacht te brengen.
  6. Bezoekers kopen kan ook
    Met Google adwords of Facebook advertising kan u tegen betaling zorgen dat meer mensen uw website of post zien en zo bezoekers genereren. Zorg voor een duidelijk doordachte doelgroepkeuze, enkel zo krijgt u gerichte bezoekers op uw website.
  7. Delen voor aandacht
    Heeft u een blog waar u regelmatig nuttige artikelen schrijft? Geweldig! Maar zorg ook dat mensen de artikelen gemakkelijk kunnen delen via hun sociale media. Dit kan door share buttons onder elk artikel te plaatsen.
  8. Interactie
    Ga zelf actief in interactie met uw doelpubliek. Zoek uit waar uw publiek zich online bevind. Nemen ze deel aan gesprekken op social media? Reageren ze op blogs? Zijn er fora? Laat geen kans onbenut om uw kennis te delen en ga gesprekken aan.
  9. Een website is niet statisch
    Zorg regelmatig voor nieuwe inhoud. Herwerk teksten. Gebruik eens nieuwe afbeeldingen. Zorg dat bezoekers geprikkeld zijn om nog eens opnieuw te komen kijken. Een website waar niets op gebeurd zal bovendien steeds minder zichtbaar worden in de zoekresultaten.
  10. Meld u aan bij relevante kanalen
    Mogelijk zijn er verschillende kanalen relevant voor uw bedrijf, waarop u ook uw website kan vermelden. Een kanaal dat voor iedereen van belang is, is Gouden Gids.

Meer hulp of advies nodig? Contacteer Websito om u te helpen bij uw online strategie!